728 x 90

ند پرایس: به موضوعات بسیار کوچکتر و سخت‌تر [مذاکرات اتمی]رسیده‌ایم که پیچیده هستند

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بریفینگ روزانه جمعه ۲۰اسفند درباره توقف و پیچیده شدن مذاکرات اتمی رژیم ایران گفت: همان‌طور که قبلاً هم گفتیم اینها مذاکرات پیچیده‌ای هستند. بعد از ۱۱ماه مذاکره که از ماه آوریل سال گذشته شروع شد الآن به مرور به موضوعات بسیار کوچکتر و سخت‌تر رسیده‌ایم که پیچیده هستند.

ند پرایس افزود: ما این باور را داریم که به یک توافق بالقوه نزدیک هستیم. ما باید به یک تفاهم متقابل در بازگشت به متابعت با توافق برجام برگردیم ولی وقت بسیار کمی باقی مانده است که این کار انجام شود.

جوزپ بورل نیز گفت که ما خیلی نزدیک هستیم ولی فاکتورهای خارجی نیز وجود دارند و هم‌اکنون هیاتها به کشورهای خود باز می‌گردند. این تصمیمات در تهران و مسکو گرفته خواهند شد و اگر آن اراده سیاسی وجود داشته باشد، ما طبعاً می‌توانیم به یک بازگشت متقابل در یک زمان کوتاه برسیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: درخواستهای روسیه کاملاً به توافق برجام بی‌ربط است. آنها نباید تاثیری روی اجرای توافق بگذارند. ما هم‌چنین به‌وضوح گفته‌ایم که ما چیز جدیدی نداریم که به روسیه راجع به تحریم‌ها پیشنهاد بدهیم. برای رسیدن به یک توافق بر سر بازگشت متقابل به برجام هیچ چیز دیگر نیاز نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a758ce30-c9bc-4c8f-9d5b-647471c772c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات